Friday, 23 September 2016

TIPS UNTUK BESARKAN OTOT KAKI

TIPS UNTUK BESARKAN OTOT KAKI



Kebanyakkn mereka yang bertubuh besar tidak semestinya mempunyai kaki yang besar tetapi mereka yang mempunyai kaki yang besar semestinya mempunyai tubuh yang besar. Ini fakta bro kerana dengan senaman kaki anda mampu meningkatkan hormon testo anda ke paras yang tinggi sekaligus memudahkan otot-otot bahagian badan yang lain membesar dengan mudah.

Jom ketahui tips-tips untuk besarkan otot kaki

# Pemakanan : Yes...anda perlu makan dengan banyak pada siang harinya jika pada hari itu anda mahu lakukan senaman kaki. Tingkatkan pengambilan karbohidrat dan protein kerana ini faktor utama membantu anda meningkatkan size otot kaki anda.

# Setting masa makan: dengan jadual masa makan yang betul turut membantu anda mendapat tenaga yang secukupnya semasa anda melakukan senaman kaki.

# Supplement pre workout : Supplement pre workout antara supplement yg byk membantu anda memberi tenaga, stamina, dan tingkatkan kekuatan dalaman badan anda. Dengan senaman yang efektif dapat menambahkan lagi 10% saiz otot anda.

# Tambahkan beban: Tambahkan beban dalam setiap set yang yang dilakukan. Kurangkan reps kerana reps yang terlalu banyak akan mengecilkan otot kaki sahaja. Cadangan 10 ke 6 reps sahaja.

# Senaman Hamstring : Jangan tinggalkan senaman hamstring kerana otot hamstring itulah yang menampakkan otot kaki anda lebih besar dari asal.

# 5 senaman sehari : Cuba lakukan 5 senaman sehari dengan 2 kali seminggu. Contoh: pada isnin anda boleh lakukan squat, hack squat, leg press, leg extension dan lunge. Tetapi betul-betul memberi focus pada 5 senaman dengan set 4 setiap senaman.

# Cheat Day: dalam seminggu dapatkan sehari hari cheat day ada untuk menampung kekurangan kalori anda yang hilang.

# Supplemen: Pastikan anda mengambil selepas melakukan senaman kaki. Jika ada badjet ambil amino sebaik sahaja senaman kaki n then 30minit selepas itu ambil whey protein.

# Tidur : Pastikan anda mendapatkan tidur antara 7-8jam sehari untuk perkembangan otot kaki yang lebih baik.