Pages

Wednesday 7 September 2016

4 TIPS MUDAH HILANGKAN TOKSIK DARI BADAN

4 TIPS MUDAH HILANGKAN TOKSIK DARI BADAN

Tidak dinafikan tubuh badan kita mmg terdapat sistem tersendiri untuk menyingkirkan toksik dari badan.Namun, kadangkala kita perlukan inisiatif sendiri untuk mengeluarkan 'racun' tersebut.Dibawah terdapat beberapa cara yg admin kira bermanfaat untuk dilakukan :) :)

1.Buang air secara teratur

Sekiranya anda kerap menahan diri dari ke tandas,semakin byk toksik yg terkumpul dalam badan.Try untuk membuang air samada kecil ataupun besar setiap hari bg melancarkan sistem pencernaan dan sistem metabolisme tubuh badan anda.

2.Pergi ke sauna

Ketika melakukan sauna,peluh yg byk akn keluar dari badan anda secara tidak lansung menyingkirkan toksik dari badan.Namun, selepas selesai perlu minum air kembali bagi menggantikan amaun air yg hilang dari badan.

3.Jangan merokok atau ambil minuman beralkohol

Kedua-dua tabiat ini amat berbahaya kepada tubuh badan yg mana merokok akan mendatangkan byk penyakit kpd anggota tubuh manakala minuman beralkohol akan merosakkan hati.

4.Minum air masak

Dengan meminum air putih anda akan melancarkan proses detox dalam tubuh.Selain itu dapat menyegarkan kulit dan membuat kulit kelihatan segar sentiasa.

SELAMAT MENCUBA!





No comments:

Post a Comment