Pages

Wednesday 7 September 2016

KEPENTINGAN HORMON TESTOSTERONE KPD LELAKI

KEPENTINGAN HORMON TESTOSTERONE KPD LELAKI!!


Fungsi hormon testosterone untuk badan kita terutamanya buat lelaki. Testosterone dapat menjaga kesihatan minda kita kerana hormon ini dapat mengurangkan tekanan yang kita alami dari kerja kerja harian kita. Ia juga menjaga kesihatan badan dan meningkatkan tahap kecergasan badan kita.


Kunci utama dalam pembentukan dan kematangan lelaki ialah hormon testosterone. Ia mengawal kadar kesuburan dan pembesaran tulang yang menjadi tunjang utama badan. Ia juga adalah faktor utama yang diperlukan supaya otot kita naik/bina dengan cepat. 



Lelaki yang matang mempunyai ciri ciri seperti anak tekak, suara kasar, tumbuh misai dan bulu bulu badan, dan yang utama badan lelaki lebih banyak otot berbanding perempuan dan semua ini adalah disebabkan oleh hormon lelaki iaitu hormon testosterone. Semakin byk hormon tersebut terhasil dalam badan, semakin matang badan kita dan badan yg matang akan kelihatan lebih muscular!

Secara keseluruhannya, hormon testosterone adalah penting utk kita terutama buat lelaki. Proses penjanaan Hormon ini akan menjadi perlahan setelah kita berumur 21-24 tahun dan semakin pelahan apabila umur kita meningkat. 


Cara terbaik utk memangkin kan pengeluaran hormon testosterone ini adalah dengan menggunakan ubat ubatan berasaskan Herba Semulajadi yang mana tanpa side effect

SEMOGA INFO INI BERMANFAAT 






No comments:

Post a Comment