Wednesday, 7 September 2016

SENAMAN BAKAR LEMAK


5 SENAMAN BAKAR LEMAK SELURUH BADAN!

Ramai yang bagi alasan tiada masa untuk bersenam,kena jaga adik la, nak study la, itu laa ini laa.Tu semua sebenarnya alasan sbb bersenam ni sebenarnya boleh dilakukan dimana2.Takpe harini admin nak kongsi skit camne korang boleh bersenam dlm RUMAH dan harap-harap lepas ini takde alasan lagi yea? 
.

1. Squat
-senaman paling simple. kalau nak senang korang boleh gunakan kerusi. Hanya duduk dan bangun berulang kali.20 kali, rehat dan ulang sebanyak 3 set. Bila dah biasa, boleh buat tanpa guna kerusi.Nak lg advance buat squat smbil lompat.
.

2. Lari setempat
-tak perlu mesin treadmill bagai. Just lari setempat selama 3 minit tnpa henti,rehat satu minit. Ulang sebanyak 5 kali
.

3.Sit-up
-buat 10 kemudian rehat seminit dan ulang sebanyak 3 kali.
.

4. Lompat bintang
- ni da biasa buat kat zaman kena buli dengan cikgu kat sekolah kann. Buat selama 30 minit, rehat 1 minit dan ulang 5 kali.
.

5. Push up
-ramai tak boleh buat ni sbb sedikit sukar lagi2 utk yg tk pernah nk exercise. Tapi utk beginner buat 5 kali, rehat dan ulang 5 kali
.

SELAMAT MENCUBA!