Pages

Friday 23 September 2016

Kelebihan Squat

 Kelebihan Squat 



Mungkin ramai antara kita tidak meminati senaman squat ini kerana faktor stamina yang kurang serta bimbang kesakitan yang akan di alami pada keesokkan harinya. Jadi Squat banyak di ketepikan dalam jadual senaman mereka. Tahukah anda senaman squat banyak memberi kelebihan pada tubuh badan anda. 
Antaranya:

Membentuk Tubuh Badan Ideal: Yes dengan melakukan squat anda akan memiliki bentuk punggung yang cantik dengan pinggang yang ramping. Bagi atlit yang kekurangan otot quadricep, squat merupakan senaman yang banyak membantu membina otot quadricep.

Meningkatkan Hormon Testosteron : Berita gembira bagi kaum lelaki yang kerap melakukan senaman squat kerana hormon testosteron anda berjaya di peetingkatkan. Dengan hormon testosteron yang tinggi memudahkan otot-otot bahagian badan yang lain membesar.

Membakar Kalori : Bagi anda yang mahu menguruskan badan, squat merupakan senaman yang wajib anda lakukan kerana senaman squat banyak melibatkan pergerakkan otot di keseleuruhan badan. Jadi Don’t skip squat ok.

Keseimbangan Badan : Mungkin ramai tidak faham maksud ini, tapi cuba anda tidak pernah melakukan squat saya percaya ada beberapa senaman yang memerlukan keseimbangan dan kekuatan kaki anda tidak dapat lakukan dengan tahap maksima contoh barbell row, deadlift, bent over flye dan lain2 lagi.

Stamina : Selain berjongging senaman squat juga dapat membantu meningkatkan stamina anda. Lihat sahaja ahli gym, mereka jarang berjongging tapi dengan kerap melakukan squat stamina mereka masih gagah untuk 1jam ke 2jam di gym berbanding mereka yang malas melakukan squat.

Berlari Pantas : hahaha...nie bonus untuk anda lelaki dan wanita. Lihat kebanyakkan atlit sukan kebanyakkan mereka dapat berlari pantas. Nie hasil dari latihan squat yang efektif. Bagi anda bukan atlit selamat sket dari kene kejar anjing ....hehehe.

No comments:

Post a Comment